Technological+Car1

הטכנולוגיות שהופכות רכבים חדשים לחסכוניים, ירוקים ובטיחותיים יותר

היתרונות של רכבים חדשים הם הרבה יותר מחוויית קריעת הניילונים והידיעה שקניתם מוצר במצב אופטימלי.
חיישנים חדשים, אלגוריתמים חכמים, מצלמות ואפילו אינטרסים של היצרן הופכים את הרכב החדש לחסכוני ובטוח מאי פעם

 

אורן הדר

בשנים האחרונות הפכו מכוניות למכשירים חכמים, טכנולוגיים ומקוונים, עתירי חיישנים ומערכות לשיפור הבטיחות והנוחות - ולא רק. מערכות ושיטות חדשות מאפשרות גם לייעל את הייצור וגם את הנסיעה, בצורה שתתרום לאיכות הסביבה ולחיסכון בהוצאות הנסועה כאחד. הקפיצות הטכנולוגיות מאוד גדולות משנה לשנה, וכיום יותר ויותר ישראלים בוחרים לקנות רכבים חדשים כדי לצמצם הוצאות, ולנסוע בראש שקט בסיוע סנסורים וכלים שלא היו אפילו לפני שנים בודדות. מאמר זה יציג בפניכם את החידושים המורגשים בתחום הרכב החדש, את היתרונות שהם מספקים - ואפילו טיפ לרכישת רכב חדש בזול. 

 

הטכנולוגיות ברכב חדש שחוסכות באנרגיה

 

הצמיחה בפופולריות מכוניות חשמליות ברחבי העולם השפיעה גם על קטגוריות הנעה אחרות - רכב פלאג-אין, היברידי ואפילו מכוניות בנזין קלאסיות. רכב חדש הוא רכב חסכוני בדלק וזה נכון לכל הקטגוריות. יצרניות הרכב הזמינו יותר שבבים וחיישנים, יותר כלים לניהול אנרגיה, שהוטמעו גם בשאר דגמי הקטלוג שלהן, לא רק בחשמליים. 

 

בתחילה, היו מערכות אלו יקרות מאוד, אך יצרני הרכיבים הבינו שיש ביקוש גדול ואם לא ייעלו את הייצור, יאבדו לקוחות גדולים - ועל כן שופרו המערכים והוזלו העלויות. עתה ניתן למצוא מערכות מעולות לניהול אנרגיה בכל הדגמים החדשים בשוק. התוצאה: ניצול יעיל יותר של החשמל ברכב שמאריך את חיי המצברים, ומצמצם תקלות חשמליות באופן משמעותי וכך מוזיל גם עלויות תחזוקה וגם עלויות ביטוח.

 

אלו לא רק החיישנים ומערכות ניהול האנרגיה. בשנה האחרונה הגיעה לשיא מגמת הייצור הירוק, במסגרתה מפעלי רכב פולטים פחות חומרים מזהמים. הסיבה היא לא רק רוח הזמנים, שמעדיפה תפיסות אקולוגיות - אלא גם רצון להימנע מעלויות היטלים שונים במדינות הייצור, וכך לאפשר הוזלה מתמשכת של תוצרת המפעל.

 

את החידושים האלה אפשר לפגוש כיום בעיקר אצל רכבים חדשים ב-2024. המערכות הן העדכניות והיעילות ביותר ולכן תצרכו פחות אנרגיה ותפלטו פחות מזהמים, וכל זה בידיעה שהמפעל שבנה את האוטו עבר גם הוא מהפכה ירוקה.

רכבים באולם תצוגה

הטכנולוגיות שהופכות רכב חדש לבטוח יותר

 

מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) כוללות בימינו הרבה יכולות שמשתפרות במהירות, ושווה להכיר. ישראלים רבים כבר למדו להשתמש בבקרת השיוט האדפטיבית, שמאפשרת לנסוע בכבישים בלי רגל על הגז, כשהרכב יודע לשמור על מרחק מהמכונית לפניו, לשנות מהירויות ואף לבלום אם צריך.

 

בדגמים החדשים ביותר קיבלה היכולת הזו מהירות תגובה משופרת, שמצמצמת משמעותית את הסיכוי לתאונות, בעיקר במתארי נסיעה "משעממים" - שיוט של שעות על כבישים מהירים. המשמעות היא נסיעה בטוחה יותר בתרחישים מסוכנים, והוזלת מחירי ביטוח. 

 

שיפורים אפילו גדולים יותר נעשו במערכות חירום אוטונומיות, שיודעות לתמרן את הרכב בהתאם למה שקורה סביבו. כאשר החיישנים מזהים עצם שנכנס לנתיב המכונית והמהירות לא מאפשרת בלימה בטוחה, תתפוס המכונית שליטה ותחמוק בעצמה מהמכשול. מהירות התגובה של הרכב כפולה ומכופלת משל כל נהג אנושי, וכך שוב משתפרת הבטיחות בסיטואציה הכי מאתגרת. 

 

ההתקדמות הזו מתאפשרת ע"י שילוב יותר מצלמות חכמות בגוף המכונית, ואלגוריתמיקה שמאפשרת למערכת להבין מה קורה בחוץ ואיך נכון להגיב. כל יצרניות הרכב הגדולות עורכות ניסויים מתקדמים בכלי רכב אוטונומיים, אשר נוהגים בעצמם באופן קבוע, ונתוני הניסויים משתלבים באלגוריתם הבטיחות. כך משתפרים גם זמן התגובה וגם ההתאמה למצבים חדשים - ורכב חדש עושה זאת טוב יותר מדגמים ישנים; הוא פשוט מעודכן יותר. 

 

רכב חכם: העתיד יהיה מהמם, גם בלי כנפיים

 

בתערוכות רכב בחודשים האחרונים הוצגו מספר חידושים ושיפורים שיכולים להעיד על מגמות הפיתוח העתידיות, אותן נוכל לראות בשנים הקרובות. הכוונה היא לא למכוניות מעופפות חשמליות - זוהי קטגוריית מוצר שתופסת תאוצה כבר מספר שנים, אך מתמקדת בשאטלים, כלי טיס שישנעו נוסעים ממרכזי ערים אל שדות תעופה ולא בכלי טיס פרטיים. ועדיין, גם בלי מכונית מעופפת אפשר לראות כמה מגניב הוא העתיד הקרוב. 

 

למשל, תוכלו ליהנות ממכוניות מדברות שמבינות את המשפחה שלכם, ומתאימות את הנסיעה לנוסעים. כיום כבר אפשר לדבר עם המכונית, דרך פלטפורמות כמו "גוגל אוטו" למשל, ולהגדיר פעולות לביצוע במערכות המדיה והתקשורת. זאת לא הברקה חדשה, גם לפני עשרים שנה היו בטלפונים לרכב רכיבי חיוג קולי. בתערוכת CES 2024 הדגימה פולקסווגן שילוב של ChatGPT ברכביה, וכלים דומים יופיעו גם אצל מרצדס ו-BMW. 

 

הרעיון הוא לתת למכונית פקודות מסובכות ולקבל ממנה פידבקים מורכבים גם בלי להוריד את העיניים מהכביש אפילו לרגע. תוכלו להיכנס לרכב ולהגיד לו לתכנן נתיב נסיעה שיקח אתכם לסופרמרקט ויעבור בגן של הילד כי צריך לאסוף אותו, והמכונית תדע לעצור כמה שיותר קרוב לכניסה או למעבר חציה, כדי לצמצם סיכונים. בדרך היא תחפש עבורכם דילים ומבצעים בסופמרקט האמור, תוריד קופונים ותדאג שתיכנסו לסופר עם הנחות. כשיכנס הילד לאוטו, תציע לכם המכונית להראות לו פרק מאיזו סדרה שהוא אוהב, אך לא תציק, אם תשים לב שאתם משוחחים ביניכם. ככלל, חוויית הנסיעה תותאם כולה ליושבי הקבינה. אם יש ילדים באוטו, המתלים יתנהגו אחרת כדי לצמצם טלטולים ובחילות, התכנים שיוצעו לנהג לא יהיו כאלה שעלולים לגרום אי נוחות או לחשוף ילדים לנושאים טעונים. 

 

עוד אפיק פיתוח הוא נסיעה אוטונומית מלאה. אנו מתקרבים בצעדי ענק לבשלות טכנולוגית ורגולטורית בה המכונית תתמרן ותנווט בעצמה, לפחות בחלק מהכבישים והמרחבים, ואתם תהפכו מנהגים לטייסים - במקום לעשות הכול ידנית, תפקחו על עבודת המחשב ותתפסו שליטה רק כשצריך. 

הרכבים החדשים שמחכים לכם באלבר
 

 

בשורה התחתונה, יש יתרונות מאוד גדולים ברכישת רכב חדש, בלי קשר לחוויית הקריעה של הניילונים והידיעה שקניתם מוצר בלי תאונות והיסטוריה בעייתית - כזה שנותן תמורה מלאה לכל שקל.

איך קונים רכב חדש בלי לקרוע את הכיס? אלבר מציעה מבחר גדול של דגמים מתקדמים בכל קטגוריה, עם תנאי מימון מיוחדים וגמישים. ישראלים שרוכשים רכב אפס קילומטר באלבר נהנים גם מתמיכה, הדרכה ושירות מעולה, שיעזור לכם ליהנות מכל רגע על הכביש. 

 

חזרה לכל הכתבות והמאמרים >>

 

נהגת ברכב טכנלוגי מתקדם

לקבלת הצעה מנציג אלבר

 

×
Alternate Text
זכיינית המותגים:
Alternate Text Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
| קבוצת אלבר": אלבר קרדיט בע"מ | אלבר (י.מ.ת.) החברה להפצת כלי רכב בע"מ | ממסי שירותי דרך וגרירה בע"מ | אלבר סוכנות לביטוח כללי (2016) בע"מ"* .מוטו פרטס בע"מ | אלבר משכנתאות בע"מ | וכן, כל תאגיד המוחזק או שיוחזק, במישרין או בעקיפין, על ידי אלבר שירותי מימונית בע"מ
×
Alternate Text
זכיינית המותגים:
Alternate Text Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
| קבוצת אלבר": אלבר קרדיט בע"מ | אלבר (י.מ.ת.) החברה להפצת כלי רכב בע"מ | ממסי שירותי דרך וגרירה בע"מ | אלבר סוכנות לביטוח כללי (2016) בע"מ"* .מוטו פרטס בע"מ | אלבר משכנתאות בע"מ | וכן, כל תאגיד המוחזק או שיוחזק, במישרין או בעקיפין, על ידי אלבר שירותי מימונית בע"מ